Homejunkie.dk: Jeg anbefaler alle at starte en webshop i SmartWeb, hvor der er fri, dansk support!
Oprettet d. under Opstart af webshop, Salg og markedsføring, Trends og inspiration | Antal Læsninger: 12560
Matilde Fevre er kvinden bag Homejunkie.dk – en webshop, der sælger dekorative flisestickers, der kan friske ethvert køkken eller badeværelse op! Matilde producerer selv sine stickers i samarbejde med forskellige designere. Læs mere om, hvorfor Matilde valgte at starte sin webshop i SmartWeb, og hvordan hun formår at få sine produkter præsenteret i Go’ Morgen Danmark
Matilde Fevre er iværksætter og ejer firmaet Home Junkie, som hun startede for tre år siden. Inden det har hun lavet alverdens ting: Hun har læst multimedie design, været fotografassistent, produktionsleder og lavet events i København. Men for tre år siden fik hun en idé! Idéen udsprang af en personlig oplevelse, hun havde, da hun flyttede tilbage til Aarhus:
”Jeg fik idéen til flisestickers, da jeg flyttede tilbage til Aarhus i en meget fin istandsat lejlighed, der var klistret til med fliser i både køkken og bad. Lejligheden var lejet, og det var derfor begrænset, hvad jeg kunne gøre. Jeg manglede noget dekorativt, der kunne friske de mange fliser op,” siger Matilde Fevre.
Får selv produceret sine flisestickers
I sin søgen efter dekoration til sit køkken og bad, søgte Matilde på Google, men fandt kun nogle utrolig mønstrede portugisisk-inspireret stickers. Det var ikke lige hendes stil, så hun tog kontakt til sin onkel, som arbejder med skilte og folie til biler. De fik en snak om, hvad der kunne lade sig gøre, og Matilde testede nogle forskellige folier. Derefter tog det fart:
”Jeg fik testet de forskellige folier og fik bevist, at de både kunne tåle vand og rengøring og er nemme at sætte op og tage ned. Derefter hyrede jeg min egen designer og fortalte hende om mine idéer til design. Så lavede vi vores første kollektion for snart tre år siden. Jeg får produceret mine flise-stickers i Aarhus, jeg bor i Aarhus og designeren er fra Aarhus, så det er en total Aarhus-virksomhed”, siger Matilde Fevre med et smil.
Siden da har hun udvidet kollektionen med Home Junkies motiver printet på plakater og postkort. Nyeste skud på stammen er mikroplastfri og komposterbare klarklude med prints, som er produceret i Sverige:
”Det er hele tiden køkken og bad, der er mit fokusområde – altså hvordan man kan dekorere sit køkken og bad, når man ikke må alverden fx i en lejebolig, eller hvis man ikke har overskud til de større projekter”, siger Matilde Fevre og fortsætter:
”Min strategi er at udvikle nye designs løbende, og gerne med designsamarbejde med nye kunstnere. Det har jeg stor succes med! Jeg har lige lanceret det sidste nye her i weekenden, som allerede sælger rigtig fint. Det er flisestickers med akvareller med botanik og fjerprints designet af en ny kunstner”, siger hun.
Home Junkies koncept er relativt nemt at kopiere, og Matilde nævner, at der allerede er nogle få, der har kopieret det. Dette forsøger hun at afværge ved altid at være lidt på forkant og løbende udvikle sine motiver ved at samarbejde med nye, gode designnavne. Derudover er hun ved at have opbygget et brand – og det hjælper hende også!
Der er i dag ca. 70 forhandlere, der forhandler Home Junkies produkter, og det er primært mindre design- og interiørbutikker og malerforretninger. Derudover har Matilde også syv forhandlere i udlandet. Webshoppen findes på dansk, norsk, engelsk og tysk.
Stor tryghed ved dansk system og fri support!
Da Matilde skulle finde den rigtige webshop platform til Home Junkie, søgte hun på Google. Hun kan huske, at hun hæftede sig meget ved, at SmartWeb har gratis support fra kl. 8.30-16 på alle hverdage. Den dag i dag er SmartWebs support noget af det, hun sætter allermest pris på ved systemet:
”Det har været trygt for mig, at SmartWeb er dansk. Jeg trak jo en gratis prøveperiode hos jer og testede systemet af – og selv i prøveperioden fik jeg gratis support! Det var en tryghed for mig at opleve, at I rent faktisk tog telefonen, når jeg ringede – og at I hver gang var enormt søde til at undersøge tingene for mig”, siger Matilde og fortsætter:
”Det at I har gratis, dansk support betyder sindssygt meget for mig! Når jeg snakker med folk om webshops og i forskellige fora på nettet, så anbefaler jeg jer altid! En ting er, at jeg siger, at I har et nemt system og nogle gode designs, så man kan komme rigtig langt uden at betale ekstra, men jeg siger hele tiden: SmartWeb har nogle enormt søde supportere, og man kan ringe i tide og utide! Det er tit der, at folk med webshop går i stå. Hvis du har en krise med din webshop, så gør det virkelig noget ved dit salg. Så når jeg anbefaler jer til andre, så er det meget på grund af supporten! Stor ros til Mikkel og Armin, og hvem I ellers har siddende” siger Matilde Fevre.
SmartWeb virker bare!
Det var vigtigt for Matilde, at hendes webshop platform var nem at gå til. SmartWebs intuitive og brugervenlige administration var derfor et kæmpe plus for hende! Til spørgsmålet om, hvordan SmartWeb letter hendes hverdag, svarer hun:
”Meget af tiden så kører min webshop jo bare! Jeg har oplevet, at der er fejl på siden én gang i løbet af tre år! Det letter min hverdag enormt meget ved, at det bare virker! Det er topprofessionelt, og skulle jeg opdage noget, der ikke lige virker, så tager I det virkelig alvorligt. Jeg går aldrig rundt og er nervøs for om siden er nede eller om ordrerne nu kommer ind. SmartWeb er virkelig pålideligt, og det betyder alverden for mig som webshopejer”, siger Matilde Fevre.
B2B og B2C webshop i én og samme løsning!
Noget af det, som Matilde fremhæver ved SmartWeb er også, hvor nemt det er at håndtere B2B-ordrer:
”Hele min B2B del hos jer er virkelig vigtig! Det er super nemt, at mine erhvervskunder kan ansøge om B2B direkte på min webshop, hvorefter jeg kan gå ind og godkende. Det tager seriøst ikke mere end to minutter at sætte det op med de rigtige rabatkoder. Og så kommer ordrene jo bare derigennem. Nogle af mine forhandlere går altså selv ind via B2B-siden og bestiller varer og ellers får jeg en mail eller et telefonopkald fra dem om, hvad de vil have, og så gør jeg det. B2B-modulet gør det godt nok meget lettere!”, siger Matilde Fevre.
Home Junkie i Go’ Morgen Danmark
Home Junkies 11.000 følgere på Facebook og 4000 følgere på Instagram vidner om, at Matilde har fået skabt sig et brand. Facebook og Instagram er hendes primære markedsføringskanaler. Hun kan se, at hendes salg på webshoppen hænger sammen med, hvor ofte hun poster opslag på Facebook. Af og til benytter hun sig af annoncering på Facebook, men for det meste er det bare almindelig opslag og videoopslag:
”I forhold til videoopslag på Facebook er mine flisestickers rigtig gode, fordi jeg nemt kan lave en 15 sekunders videoer om, hvordan man sætter dem op, og de bliver gerne delt. Jeg er heldigvis rigtig meget i medierne, og mine flisestickers var i Go’ Morgen Danmark for to uger siden”, siger Matilde Fevre.
I sin markedsføring bruger hun meget pressemeddelelser, som hun sender til boligmagasiner, stylister og aviser. Det er især igennem hendes kontakt til pressen, at hun har skabt sig et navn med Home Junkie – og det er også det, der også gør, at hendes flise-stickers bliver vist frem som boliginspiration i Go’ Morgen Danmark.
Om pressearbejdet siger Matilde:
”Jeg har selv bygget mine 130 kontakter i den danske presse op gennem slavearbejde, ringe rundt og via LinkedIn. Jeg tog telefonen og ringede til magasinernes chefredaktører. Jeg er ikke bange for at ringe! Så jeg ringede til Aller, Egmont osv. og spurgte, hvad det var for nogle magasiner, de repræsenterede. De er enormt søde, så de fleste sagde, at det ville de da gerne se mere på, og så fik jeg nogle e-mails på personer, jeg kunne kontakte,” siger hun.
Matilde har også siddet og gennemgået de fysiske magasiner slavisk. Tit står der nemlig i magasinerne, hvem de forskellige redaktører er og gerne deres e-mails. Derefter tog hun kontakt til redaktørerne:
”Jeg var ikke bange for at spørge dem, hvordan min pressetekst skulle være for, at de ville tage min fremfor de 15 andre. De nævnte blandt andet, at jeg skulle have vejledende udsalgspris, lækkert billedmateriale, de skal kunne copy/paste min tekst, og jeg skal ikke skrive ”jeg har”, men ”de har”. Hvis man ringer og er lidt ydmyg, så kommer man utrolig langt”, siger Matilde Fevre.
I starten da hun var i gang med at opbygge kontakten til de forskellige redaktører, sendte hun gerne nogle produkter til dem, så de kunne se produktet i virkeligheden, men i dag vil de fleste bare have billeder.
Stadig stort potentiale i Danmark
Matilde vil i den nærmeste fremtid gerne have automatiseret nogle processer for Home Junkie. Hun mener nemlig, at der stadig er et kæmpe potentiale for hende i Danmark:
”Jeg har 11.000 følgere på Facebook, og jeg har kun 300 tilmeldinger på mit nyhedsbrev, som jeg i øvrigt aldrig sender ud. Så det her med at automatisere i forhold til mersalg. Det står som et mål for mig den meget nærmeste fremtid. Her har jeg store forhåbninger til e-mail marketing platformen Heyloyalty, som jeg skal i gang med at bruge”, siger Matilde Fevre.